انواع بویلرها در پالایشگاه تا 20درصد تخفیف قیمت خرید|فروش دیگ بخار

انواع بویلرها در پالایشگاه تا 20درصد تخفیف قیمت خرید|فروش دیگ بخار

انواع بویلرها در پالایشگاه: مجموعه عظیم مشهد بخار با افتخار اعلام می نماید که کلیه انواع انواع بویلرها در پالایشگاه را با ارزانترین قیمت در بین کارخانجات تولید کننده تا 20% تخفیف ویژه در بازار ایران و جهان در اختیار خریداران قرار می دهد در این مقاله به موضوعات کاربرد بخار در پالایشگاه - انواع بویلر نیروگاهی - انواع تجهیزات پالایشگاه - انواع مخازن پالایشگاهی - انواع بویلر بخار - دیگ بخار در صنعت نفت که تخصص مجموعه بزرگ مشهد بخار می باشد خواهیم پرداخت.


انواع بویلرها در پالایشگاه : مشهد بخار هم اکنون با بیش از 40 سال سابقه درخشان در طراحی و تولید انواع دیگ بخار – دیگ روغن داغ – دیگ آبگرم-فیلتر شنی – منبع کویلی - بویلر تشعشعی -هیتر مشعل دار-انواع دی اریتور- سختی گیر آب - مبدل حرارتی - تولید و ساخت انواع بالمیل و انواع دستگاه ازن ساز فعالیت دارد در این مطلب به موضوعات متنوع کاربرد بخار در پالایشگاه - انواع بویلر نیروگاهی - انواع تجهیزات پالایشگاه - انواع مخازن پالایشگاهی - انواع بویلر بخار - دیگ بخار در صنعت نفت خواهیم پرداخت . ضمنا ما کلیه محصولات خود را از جمله انواع انواع بویلرها در پالایشگاه باضمانت و خدمات پس از فروش و 100% تضمین شده در اختیار خریداران و مشتریان عزیز قرار می دهیم و همچنین آماده همکاری با نهادها و ارگان های دولتی خصوصی و نیمه خصوصی دانشگاه ها کارخانجات هتل ها و ... می باشیم.

انواع بویلرها در پالایشگاه تا 20درصد تخفیف قیمت خرید|فروش دیگ بخار

انواع بویلرها در پالایشگاه مجموعه عظیم مشهد بخار همچنین افتخار خود می داند که در ارائه انواع انواع بویلرها در پالایشگاه  در خدمت شما بزرگواران باشد لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاربرد بخار در پالایشگاه - انواع بویلر نیروگاهی - انواع تجهیزات پالایشگاه - انواع مخازن پالایشگاهی - انواع بویلر بخار - دیگ بخار در صنعت نفت با ما همراه باشید . ما در مجموعه بزرگ مشهد بخار با بیش از 40 سال سابقه درخشان کلیه تولیدات خود را در بازارهای داخلی و خارجی با بهترین متریال برای مشتریان خود تدارک دیده ایم بنابراین شما هموطنان عزیز می توانید با خیال آسوده و بدون دغدغه هر نوع از انواع بویلرها در پالایشگاه را در مجموعه مشهد بخار بررسی و انتخاب نمایید و ما نیز به شما خریداران محترم تضمین پایین ترین قیمت موجود در بازار را خواهیم داد. 

انواع بویلرها در پالایشگاه - اصول عملکرد بویلرها در پالایشگاه: در این مقاله به موضوع انواع بویلرها در پالایشگاه توسط متخصصین مشهد بخار خواهیم پرداخت .مشهد بخار به عنوان بزرگترین و قدیمی ترین شرکت تولید کننده دیگه بخار با 20% تخفیف در ایران شناخته میشود دارای 40 سال سابقه درخشان در صنعت طراحی و ساخت بویلر می باشد.

صنایع شیمیای منابع انرژی زیادی را مصرف میکنند تا بتوانند انرژی مورد نیاز خـود را بـه منظور انجام بسیاری کارها از جمله به کار اندازی تجهیـزات فرآینـدی، تـأمین انـرژی حرارتـی مورد نیاز برای گرم کردن مواد و… تأمین نمایند. منابع انرژی حال حاضر در جهان عمدتاً شامل سوختهای فسیلی، آب و باد، انرژی خورشیدی، انرژی زمین گرمایی و انرژی هستهای هستند.

انواع بویلر ها در پالایشگاه : استفاده و کاربرد دیگهای بخار در تولید انرژی الکتریکی در نیروگاهها و فرآیند شیمیایی و پالایشی و پتروشیمی در مجتمع های مربوط و نیز در تاسیسات گرمایشی به حدی فرآوان است که امروزه طراحی و ساخت آنها جایگاه خاصی در صنعت سنگین پیدا کرده است و این بخش از صنعت و تکنولوژی آن تا یک دهه گذشته بطور کامل در اختیار کشورهای پیشرفته صنعتی و محدود کشورهای در حال توسعه بوده و اکنون کشورهای دیگر از جمله ایران توانسته اند به تکنولوژِی طراحی و مهندسی و عملیات ساخت دیگهای بخار سنگین و نیمه سنگین دست یابند و تلاش برای دستیابی به تکنولوژی طراحی و مهندسی و ساخت دیگهای بخار فوق سنگین که از نوع (once through) یا (super critical pressure) میباشند نیزباید مورد توجه قرار گیرد.

انواع بویلرها در پالایشگاه تا 30درصد تخفیف قیمت خرید|فروش دیگ بخار

 دیگ بخار فایر تیوب یا لوله آتشین، بویلر هایی هستند که با عبور آتش و دود از درون لوله ها، آب اطراف لوله ها را به درجه حرارت مورد نظر می رساند. این نوع از بویلرها معمولا به روش های سه فاز یا چهار فاز ساخته می شوند. بویلرهای واتر تیوب معمولا برای کار در فشارهای بالا ساخته می شوند در این نوع از دیگ های بخار، آب در درون لوله در جریان است و آتش به صورت مستقیم به لوله ها برخورد می کند. این نوع از دیگ های بخار در فشارهایی بالاتر از ۱۰۰ بار هم ساخته می شوند. دیگ های بخار ترکیبی بصورت دیگ های بخار فایر تیوب با محفظه احتراق واتر تیوب می باشند که همانند سایر انواع دیگ های بخار دارای کوره و لوله های انتقال حرارت جابجایی می باشند. در این نوع دیگ بخار به منظور افزایش سطح انتقال حرارت دربخش خروجی کوره از لوله های فین دار استفاده شده است .

فروش بویلر پالایشگاه و پتروشیمی توسط مشهد بخار با 20% تخفیف و با بیش از 40 سال سابقه درخشان آماده ارائه مشاوره قبل خرید در تمام ساعات کاری می باشد.

بویلر پالایشگاه (refinery boiler) قطعه ای از تجهیزات است که به عنوان یک محفظه بسته برای تولید آب داغ یا بخار می باشد. این اتفاق به این منظور می افتد که انرژی شیمیایی از منبع سوخت مانند روغن یا گاز با احتراق به گرما تبدیل می شود. سپس گرما به آب موجود منتقل می شود و از این طریق فشار را افزایش داده و در نهایت فرم مایع را به بخار تبدیل می کند.

انواع بویلرها در پالایشگاه - از این میان، سوختهای فسیلی بیش از سایر منابع انرژی برای تهیه حامـل هـای انـرژی مـورد استفاده قرار میگیرند. معمولاً در صنایع شیمیایی، حاملهای انـرژی بـرق و بخـار مـی باشـند . بهترین راه برای آنکه بتوان از انرژی سوختهای فسیلی برای تولید برق و بخـار اسـتفاده کـرد، سوزاندن آن است. در فرآیند سوختن، انرژی درونی به صورت حرارت آزاد میشود و بـه شـکل تابش و جابجایی به محیط انتفاق مییابد. بویلرها و توربینهای گـازی، تجهیزاتـی هسـتند کـه معمولاً برای تولید بخار و بـرق از طریـق سـوزاندن سـوخت هـای فسـیلی مـورد اسـتفاده قـرار میگیرند. در ادامه با بررسی اصول عملکرد بویلرها در پالایشگاه با این کارکرده بیشتر آشنا خواهیم شد.  

انواع بویلرها در پالایشگاه-  را میتوان به شرح زیر معرفی نمود : اگر تصمیم به خرید هرگونه بویلر و دیگ بخار دارید توصیه اکید می نماییم قبل از خرید حتما و حتما با یکی از متخصصان مشهد بخار ارتباط برقرار نمایید و مشاوره های ارزنده ما بهره مند شوید.

انواع بویلرها در پالایشگاه تا 20درصد تخفیف قیمت خرید|فروش دیگ بخار

بخار دارای مصارفی چون گرم کردن، انجام برخی فرآیندها، به حرکت درآوردن توربین بخار و غیره میباشد. در این میان به حرکت درآوردن توربین به منظور تولیـد توان، یکی از کاربردهای مهم بخار به شمار میرود. در حین این عملیات، انرژی بخار در توربین به کار تبدیل شده و بخار پس از عبور از پره های توربین، در یک کندانسور سرد شده و کندانس میشود. از آنجایی که آبی که برای تولید بخار استفاده میشود باید عاری از ناخالصیهـا باشـد، هزینه زیادی برای تولید آن صرف میشود. به همین دلیل بخـار کنـدانس شـده را دوبـاره وارد سیستم آب بویلر می نمایند تا مجدداً به بخار تبدیل شود. به عبارت دیگر قسمت زیادی از تولید بخار و مصرف آن در واحدهای شیمیایی به صورت سیکل بسته است. یعنی بخـار در بویلرهـای واترتیوب یا HRSG تولید میشود و در توربینهای بخار و مبدلهای گرمـایی و غیـره مصـرف شده و پس از کندانس شدن به بویلر باز میگردد . برای تولید بخار، در مشعلهای بویلرها، انرژی تابشی از شـعله بـه سـطوح داخلـی محفظـه احتراق انتقال مییابد و از تماس گازهای حاصل از احتراق با بخشهای دیگر بویلر، حـرارت بـه صورت جابجایی به لوله ها و نهایتاً آب درون آنها انتقال می یابد.

انواع بویلرها در پالایشگاه-  بویلرهای فایرتیوب:

معیارهای زیادی برای تقسیم بندی بویلرها وجود دارد، مهمترین معیار تقسیم بندی بویلرهـا بر اساس محتویات داخل لولـه هـا مـی باشـد . بویلرهـای فـایرتیوب و واترتیـوب دو نـوع از ایـن تقسیم بندی مهم هستند. عموماً بویلرهای فایرتیوب از یـک محفظـه احتـراق و دیـگ بخار تشـکیل شده اند دیگ حاوی لوله هایی است که از یک طرف به آن وارد و از طرف دیگر خارج میگردند، بدین ترتیب بخش از فضای دیگ توسط لوله ها اشغال شده و باقی فضای موجـود بـرای آب در نظر گرفته شده است. گازهای گرم حاصل از سوزاندن سوخت در محفظه احتراق وارد این دسته لوله ها شده و از سراسر دیگ عبور میکنند. در این حین انتقال حرارت بین گازهـای عبـوری از لوله ها و آب درون دیگ سبب گرم شدن آب و تولید بخار میگـردد. 

در بویلرهـای فـایر تیـوب نمیتوان قطر محفظه احتراق را بزرگ طراحی نمود، طول محفظه احتراق را نیز از حدی بیشتر نمی توان در نظر گرفت. چرا که با وجود محدودیت قطر محفظه احتراق، قطر و طول مخروطـی مقدار مشخصی خواهد بود. از طرفی فاصله نوک شعله تا انتهای محفظه احتراق به جهت ایجـاد انتقال حرارت همگن و نیز پرهیز از ایجاد تنش حرارتی و نیز ذوب دیواره، دارای حد مشخصـی است. این مشکل در نوع دیگر بویلرها که واترتیوب هستند به علت ساختار مکعبی شکل محفظه احتراق و نحوه قرارگیری، تعدد و نوع متفاوت مشعلها کاسته می شود.

انواع بویلرها در پالایشگاه-  بویلرهای واترتیوب:

عموما این نوع بویلرها، از محفظه احتراق، لوله های بالارونده، پایین رونده، مخازن بخار و لجن تشکیل شده اند و تفاوت عمده آنها با نوع فایرتیوب در این است که آب در داخل لوله ها جریـان داشته و جریان گاز گرم در خارج لوله ها میباشد. واترتیوبها ساختمان پیچیدهتری نسـبت بـه نوع فایرتیوب دارند و بر اساس نـوع لولـه هـا، تعـداد و نحـوه قرارگیـری مخـازن بخـار و لجـن ساختارهای متنوعی را شامل میشوند.

این بویلرها بـه چنـدین روش دسـته بنـدی مـی گردنـد . بویلرهای واترتیوب میتواند دارای اشکال مختلفی بر حسب اجزاء و قسمتهای مربـوط بـه آن باشد. به عنوان مثال لوله های آنها می تواند خمیده یـا صـاف بـوده، نـوع گـردش آب بـه شـکل طبیعی یا اجباری و موقعیت درامآنها عرضی یا طولی باشد. عموماً درامهای عرضی در بویلرهای با ظرفیت بالاتر مورد استفاده قرار میگیرد، از بین دو بویلر لوله آبـی کـه ظرفیـت یکسـانی در تولید بخار دارند، آن بویلری که دارای درام عرضی میباشد، اندازه کوچکتری نسـبت بـه نـوع بادرام طولی دارد. نوعی از بویلرهای واترتیوب فاقد درام بوده و معروف به بویلرهای تـک مسـیره یا یکبار گذر (through once ) میباشند. در این بویلرها آب در لوله ها فقط یک بار عبور میکند و معمولاً در تمامی فشارها و دماها کار میکنند، ولی در فشارهای بالا و فوق بحرانی اقتصادی تر هستند .

معمولاً بویلرهای واترتیوب در ظرفیتهای بالاتری نسـبت بـه بویلرهـای فـایرتیوب سـاخته میشوند. در یک سطح انتقال حرارت تابشی یکسان، محفظه احتراق مکعبـی ماننـد بویلرهـای واترتیوب در مقایسه با شکل استوانهای محفظه احتراق فایرتیوبهـا، بـه فضـای کمتـری بـرای نصب نیاز دارد. به عبارت دیگر در یک بویلر واترتیوب کوچکتر میتوان سطح انتقال حرارتیـت مساوی با یک بویلر فایرتیوب بزرگتر ایجاد نمود. از طرفی شکل محفظه احتراق مکعبی شکل، آزادی عمل بیشتری را در نحوه آرایش و جانمایی مشعلها در مقایسه با فایرتیوبها در اختیـار طراح قرار میدهد .

انواع بویلرها در پالایشگاه تا 20درصد تخفیف قیمت خرید|فروش دیگ بخار

بویلرهای واترتیوب توانایی تولید بخار با فشار بالاتر را نسبت به بویلرهای فایرتیوب دارند. در بویلرها، محفظه در برگیرنده مخلوط آب و بخار باید مقاومت مکانیکی لازم جهت تحمل فشار را داشته باشد. از آنجایی که لولههای با قطر کمتر تحمل فشـار بسـیار بـالاتری را در مقایسـه بـا لوله های با قطر بیشتر و البته ضخامت یکسان دارد، بویلرهـای واترتیـوب علـی رغـم پیچیـدگی بیشتر، برای تولید بخارهای فشار بالا مورد استفاده قرار میگیرد. معمولاً هر چقـدر فشـار بخـار تولید بویلرهای واترتیوب بیشتر باشد، قطر لوله های آن نیز کمتر میباشد .

انواع بویلرها در پالایشگاه-  دسته بندی های دیگر:

ممکن است بویلرها را بر اساس پارامترهایی دیگر نیز مانند نحوه گـردش آب، نـوع سـوخت مصرفی، نـوع منبـع حرارتـی، فشـار عملیـاتی و غیـره تقسـیم بنـدی نماینـد کـه عمومـاً ایـن تقسیم بندیها از درجه اهمیت کمتری نسبت به محتویات لوله برخوردار هسـتند.

کاربرد بویلر صنعتی

  • صنعت تولید برق
  • کارخانه های کاغذ و خمیر سازی
  • پالایشگاه ها
  • دانشگاه ها
  • تولید قیر
  • معادن و سایر تأسیسات صنعتی

مزایای بویلرهای صنعتی

  • عمر طولانی
  • کارایی بالا
  • پاسخ سریع بار
  • هزینه عملیاتی کم
  • انتشار گازهای کنترل شده

انواع بویلرها در پالایشگاه-  دیگ های بخار یکی از اساسی ترین سیستم های پالایشگاه یا کارخانه است. این بویلرها ممکن است برای تولید بخار برای نیروگاه های توربین و پمپ ها یا برای گرم کردن امکانات و فرآیندهای مورد استفاده قرار گیرند. دیگهای بخار نصب شده در پالایشگاه ها در معرض شرایط مداوم در حال تغییر هستند و در معرض خطر خوردگی دیگ بخار ، مقیاس لوله ، رسوب گذاری و یا خرابی تجهیزات حساس قرار دارند.

انواع بویلرها در پالایشگاه تا 20درصد تخفیف قیمت خرید|فروش دیگ بخار

مشهد بخار به عنوان بزرگترین طراح و تولید کننده دیگ بخار شرایط شدید سیستمهای بویلر شیمیایی و پالایشگاهی را می داند و همچنین اینکه چگونه می تواند بر کارخانجات تأثیر بگذارد. مهم نیست که از دیگ بخار برای چه مواردی استفاده می شود ، این مجموعه پالایشگاه ها را با تجهیزات مناسب برای تولید بخار با قیمت مناسب از جمله دیگ های بسته بندی ، دیگهای بازیابی حرارت ، واحدهای ترک خوردگی کاتالیزوری سیال و بسیاری دیگر تأمین می کند.

انواع بویلرها در پالایشگاه-  ویژگی های دیگ بخار

دیگ بخار دارای ویژگی های کنترل شده سیستم پالایشگاه یا کارخانه است. این امکان را برای شما فراهم می کند که بتواند آن را محقق کند. این امکان وجود دارد که بتواند برای نیروگاههای توربین و پمپ ها یا برای گرم کردن آنها بتواند استفاده شود

انواع بویلرهای تولیدی

  • بویلر آب گرم
  • بویلر آب گرم فشار قوی
  • بویلر بخار
  • بویلر روغن داغ

ویژگی بویلرهای تولیدی

  • ظرفیت هایی از 800 تا 50،000 کیلو وات
  • رده بندی بخار از 200 تا 68،000 کیلوگرم در ساعت
  • فشار طراحی تا 43 بار در گرم
  • بهینه سازی دیگ بخار و تجهیزات جانبی
  • دیگهای بخار مخصوص ، در صورت کاربرد با بخشهای واترتیوب

پارامترهای انتخاب بویلر پالایشگاه

  • ظرفیت مورد نیاز
  • فضای و محل نصب بویلر
  • سوخت دستگاه
  • بودجه مورد نظر

خرید بویلر پالایشگاهی

وقتی به دنبال دیگ صنعتی با راندمان بالا برای تولید بخار یا تولید آب گرم خود هستید ، پیشنهاد های مجموعه تهویه آران انرژی را بررسی کنید.این مجموعه دیگهای بخار را برای هر نوع سوخت مایع یا گازی طراحی می کند به عنوان مثال روغن سنگین ، روغن سبک ، روغن زیستی ، روغن پیرولیز ، گاز طبیعی ، بیوگاز ، هیدروژن ، COG ، BFG ، CNCG ، سینگاها و غیره.

انواع بویلرها در پالایشگاه:

در پالایشگاه‌ها از انواع مختلف بویلرها برای تولید بخار و انرژی حرارتی برای پردازش نفت خام و محصولات نفتی استفاده می‌شود. انتخاب نوع بویلر مناسب برای هر پالایشگاه بستگی به نیازها و شرایط خاص آن دارد. در زیر، برخی از انواع بویلرهای مورد استفاده در پالایشگاه‌ها را معرفی کرده‌ام:

بویلرهای آبی لوله‌ای (Water Tube Boilers):

این نوع بویلرها برای تولید بخار در پالایشگاه‌ها بسیار معمول هستند.
در این بویلرها، آب در لوله‌های داخلی بویلر گرم شده و بخار تولید می‌کند.
بویلرهای آبی لوله‌ای معمولاً برای تولید بخار با فشار بالا و کاربردهای صنعتی مناسب هستند.
بویلرهای دخانی (Fire Tube Boilers):

این نوع بویلرها نیاز به فشار بالا را ندارند و به عنوان بویلرهای تولید بخار با فشار پایین عمل می‌کنند.
در بویلرهای دخانی، دودهای داغ از لوله‌های داخلی می‌گذرند و آب را گرم می‌کنند تا بخار تولید شود.
این نوع بویلرها برای کاربردهای کوچکتر و فشار پایین‌تر مناسب هستند.
بویلرهای نفتی (Oil-Fired Boilers):

برای پالایشگاه‌ها که نفت خام را فرآوری می‌کنند، بویلرهای نفتی معمولاً مناسب هستند.
این بویلرها از نفت خام به عنوان منبع سوخت استفاده می‌کنند و برای تولید بخار و انرژی حرارتی به کار می‌روند.
بویلرهای گازی (Gas-Fired Boilers):

برخی از پالایشگاه‌ها از گازهای طبیعی یا گازهای مایع به عنوان منبع سوخت برای بویلرهای خود استفاده می‌کنند.
این بویلرها معمولاً برای تولید بخار با فشار متوسط تا پایین مناسب هستند.
بویلرهای ترکیبی (Combination Boilers):

بویلرهای ترکیبی می‌توانند همزمان از چند منبع سوخت مانند نفت، گاز و زباله تولید بخار کنند.
این انعطاف‌پذیری در انتخاب منبع سوخت به پالایشگاه‌ها اجازه می‌دهد تا از منبعی که در هر لحظه به صرفه‌تر است، استفاده کنند.
همچنین، بستگی به اندازه و نیاز پالایشگاه، از بویلرهای متفاوتی با ظرفیت‌ها و ویژگی‌های مختلف نیز ممکن است استفاده شود. همچنین، تجهیزات ایمنی و کنترل پیشرفته نیز در بویلرهای پالایشگاه‌ها بسیار مهم هستند تا عملکرد بهینه و ایمنی اطمینان‌بخش را به ارمغان آورند. 

انواع بویلرها در پالایشگاه تا 20درصد تخفیف قیمت خرید|فروش دیگ بخار

در پایان مجددا تاکید می نماییم که ما در مجموعه بزرگ مشهد بخار تمام تلاش خود را به کار گرفته اییم تا بتوانیم هر نوع از دیگ بخار – دیگ روغن داغ – دیگ آبگرم-فیلتر شنی – منبع کویلی - بویلر تشعشعی -هیتر مشعل دار-انواع دی اریتور- سختی گیر آب - مبدل حرارتی - تولید و ساخت انواع بالمیل و انواع دستگاه ازن ساز را با ارزانترین قیمت و تا 20% تخفیف ویژه و زیر قیمت سایر کارخانجات فعال در ایران طراحی و تولید نموده و بدون واسطه تقدیم مشتریان نماییم. مجددا توصیه اکید داریم حتما و حتما قبل از اینکه تصمیم به خرید یک نمونه از دیگ بخار – دیگ روغن داغ – دیگ آبگرم-فیلتر شنی – منبع کویلی و ... را از هر شخص و شرکتی نمایید با یکی از شماره های - - 09152152481 تماس برقرار کنید تا به صورت 100% رایگان از مشاوره های قبل خرید و همچنین لیست قیمت نهایی مطلع شوید.